VOORBEELDEN
Stichting Ontmoeting: Eindejaarscampagne Van de Straat
Overige voorbeelden
Naast ons werk voor Stichting Ontmoeting hebben we natuurlijk nog meer voorbeelden om te laten zien.
Het verhaal van Bas
Een pareltje die we koesteren. In deze film mochten we het verhaal van Bas, een man die onder een viaduct in Rotterdam leefde, vertellen. Het is geen korte online commercial, maar toch wil ik hem in dit lijstje voorbeelden zetten. Het laat namelijk zien wat de kracht van de sounddesign voor een online video is. Deze muziek en sounddesign is op maat gemaakt voor deze film. Het laat de film nog meer tot leven komen. Ondanks de lengte van de film, heeft hij veel positieve reacties losgemaakt bij mensen. Je hoeft hem niet per se helemaal te kijken om toch een idee te krijgen...Maar voel je vrij om hem wel helemaal uit te kijken:-).
Personeelscampagne Adullam
Voor de reformatorische zorginstelling Adullam verzorgden wij de productie van de online video's voor hun personeelswervingscampagne. Dit is een serie video's van verschillende afdelingen en functies geworden. Dit is een voorbeeld van deze video's. Het is een social media teaser voor de langere versie van de video en de campagne.
TV-commercial ChristenUnie
Voor de ChristenUnie produceerden wij enkele tv-commercials voor de verkiezingen. Deze commercials zijn ook op social media ingezet in langere en kortere versies. De onderstaande video is de commercial voor de ChristenUnie Noord-Holland voor de Provinciale Statenverkiezingen van 2019 waar we trots op zijn. De voice-over is ingesproken de lijsttrekker zelf.
Kindergarden
Voor reclamebureau Red Matters maakte ik de montage van de online ad voor Kindergarden voor hun personeelscampagne. In deze video wordt ook mooi gebruikt gemaakt van sounddesign (de babygeluidjes etc.)
Overige voorbeelden
Naast ons werk voor Stichting Ontmoeting hebben we natuurlijk nog meer voorbeelden om te laten zien.
Het verhaal van Bas
Een pareltje die we koesteren. In deze film mochten we het verhaal van Bas, een man die onder een viaduct in Rotterdam leefde, vertellen. Het is geen korte online commercial, maar toch wil ik hem in dit lijstje voorbeelden zetten. Het laat namelijk zien wat de kracht van de sounddesign voor een online video is. Deze muziek en sounddesign is op maat gemaakt voor deze film. Het laat de film nog meer tot leven komen. Ondanks de lengte van de film, heeft hij veel positieve reacties losgemaakt bij mensen. Je hoeft hem niet per se helemaal te kijken om toch een idee te krijgen...Maar voel je vrij om hem wel helemaal uit te kijken:-).
Personeelscampagne Adullam
Voor de reformatorische zorginstelling Adullam verzorgden wij de productie van de online video's voor hun personeelswervingscampagne. Dit is een serie video's van verschillende afdelingen en functies geworden. Dit is een voorbeeld van deze video's. Het is een social media teaser voor de langere versie van de video en de campagne.
TV-commercial ChristenUnie
Voor de ChristenUnie produceerden wij enkele tv-commercials voor de verkiezingen. Deze commercials zijn ook op social media ingezet in langere en kortere versies. De onderstaande video is de commercial voor de ChristenUnie Noord-Holland voor de Provinciale Statenverkiezingen van 2019 waar we trots op zijn. De voice-over is ingesproken de lijsttrekker zelf.
Kindergarden
Voor reclamebureau Red Matters maakte ik de montage van de online ad voor Kindergarden voor hun personeelscampagne. In deze video wordt ook mooi gebruikt gemaakt van sounddesign (de babygeluidjes etc.)
Wereld Downdag
Voor de stichting Upside van Down maakten we alweer een paar jaar geleden deze mooie video. De video werd erg goed bekeken op YouTube en maakte veel emoties los bij kijkers. Die wilden we toch even vermelden in deze lijst. Het gaat hier om de emotie. Dat zit hem in de relatief eenvoudige beelden en pakkende voice-over.
VOORSTEL
Op basis van de bestaande online promotiefilm voor Chosen gaat In His Image nieuwe video-ads produceren.
Beelden
We hergebruiken het materiaal dat hiervoor geschikt is. Omdat de 'look and feel' van de film niet te Amerikaans moet zijn, zullen we een aantal beelden vervangen. Dit gaat globaal om de beelden van 0:10-0:23 en 1:51-2:22. Dit kan eventueel met beeldmateriaal dat World Vision al heeft gemaakt op Chosen-events. De Nederlandse doelgroep moet zich wel herkennen in de video. Mocht World Vision niet over geschikte beelden beschikken, dan kunnen we ook nieuwe beelden maken. Dit zal dan in scene gezet worden.
Voice-over
De voice-over van de Amerikaanse video is erg sterk. De tone of voice is goed en er klinkt emotie door in de film. Dit is erg belangrijk als je de kijker wilt raken. Deze emotie ontbreekt ons inziens in de Nederlandse versie van de film. Het gaat niet zozeer over kwaliteit van de opname, als wel de intonatie. De tekst is vrijwel gelijk aan de Amerikaanse tekst, maar toch raakt het je veel minder. Wij stellen voor een nieuwe voice-over op te nemen door een goede voice-over artiest. Dit kan bij ons in de studio. We denken zelf dat een vrouwenstem beter past bij deze video's. Eventueel is het een overweging om een kind de voice-over in te laten spreken (met een herschreven tekst). Dan zou de invalshoek nog meer vanuit het kind zijn, die zijn sponsor mag kiezen. Dit is een overweging.
Muziek en sounddesign
Wij raden aan om de video's van sounddesign te voorzien. Er zit nu mooie muziek onder, die op zich goed bij de film past. Maar wat de kijker nog meer mee zal nemen in het verhaal en de beleving, is geluid dat past bij het beeld. Zie ook het voorbeeld van de film van Bas die onder het viaduct leefde. Wij kunnen een sounddesign voor de film maken. Dit zal de films naar een hoger niveau tillen.
KOSTENINDICATIE
De prijsopgave is opgebouwd uit verschillende onderdelen. Punt 5 is optioneel omdat nog niet zeker is of dit nodig is. In de totale prijsopgave is dit onderdeel dus niet meegeteld.
1. Voorbereiding: Script en voice-over
Voor de nieuwe video-ads is voorbereiding nodig in de vorm van een script en nieuwe voice-over tekst. En afstemming hierover met World Vision. Belangrijk is om goed naar de tekst en call-to-action te kijken. De bestaande video bevat eigenlijk geen call-to-action.
Kosten: 800 euro.
2. Voice-over opnames
De nieuwe voice-over nemen we op bij onze audiocollega's in de studio in Baarn. We gaan uit van maximaal een halve dag dat we hiervoor nodig hebben. We zullen hiervoor in overleg met World Vision een voice-over artiest voor zoeken en boeken. De kosten zijn een inschatting, omdat de prijs voor een artiest kan verschillen.
Geschatte kosten: 750 euro.
3. Montages
We zullen beginnen met het spotten en selecteren van geschikt bestaand materiaal. We zullen materiaal moeten uitzoeken uit de bestaande video's en het beeldarchief van World Vision (dit was ongeveer een uur materiaal).
Wij monteren een 60 seconden ad en een 15 seconden ad. Na oplevering van de eerste versies, heeft World Vision de mogelijkheid feedback te geven. Deze feedbackronde is inbegrepen in de prijs. Ook inbegrepen in de prijs zijn de noodzakelijke ondertitels voor video's.
Kosten: 1500 euro (Dit is gebaseerd op max 3 dagen).
4. Muziek- en sounddesign
Wij raden aan om de video's te verrijken en extra krachtig te maken door een op maat gemaakte sounddessign. Dit geeft de video nog meer body en karakter en draagt bij aan de beleving voor de kijker.
Kosten: 350 euro
Totale geschatte kosten (excl. punt 5): 3400,-
5. Optioneel: extra beeldmateriaal filmen
Omdat het nog niet zeker is of dit nodig zal zijn voor deze ads, zet ik deze als optioneel erbij. We kunnen bijvoorbeeld een scene uitwerken waarin Nederlandse sponsors hun te zien zijn terwijl zij hun sponsorkindje toegewezen krijgen. Mocht dit nodig blijken, zullen we hiervoor een prijs opstellen op basis van wat er nodig is.
Globaal schat ik de kosten voor de opnames van een dergelijke scene op ca. 1500 euro.
Alle prijzen zijn excl. 21% btw en eventueel reis- en onkosten.